BARU

Post Top Ad

Your Ad Spot

Jumaat, 19 Jun 2020

MISI MIA 3: SOP di Zoo Negara


Hati-hati, polis memerhati anda di setiap sudut! Ini antara kelainan di Zoo Negara ketika PKPP, yang mana episod MISI MIA kali akan memberi penjelasan kepada persoalan anda, dijawab oleh pihak pengurusan zoo berkenaan SOP, serta pendapat ibu muda dalam membawa anak kecil ke zoo, dan penjelasan pakar pediatrik.




Menurut Timbalan Presiden Zoo Negara, Rosly Ahmat Lana, kakitangan zoo dibekukan cuti pada hujung minggu, semua bagi memastikan semua terurus di Zoo Negara pada hari Sabtu dan Ahad.




Sementara itu, bagi ibu bapa, Fatin Najwa, ibu kepada Filiz Luna, tiga tahun tidak risau nak membawa anaknya ke Zoo Negara kerana dengan disiplin dan kawalan kendiri, penjarakan sosial senang untuk dijaga, lagi-lagi di tempat yang luas seperti zoo.




Apa pula kata doktor pakar?

Pendidikan bermula dari rumah, sebab itu ia sangat penting bagi ibu bapa untuk mengajar anak kecil membiasakan diri mereka dengan kehidupan normal baharu, termasuk etika batuk, penjarakan sosial dan menjaga kebersihan diri, kata pakar pediatrik Universiti Islam Antarabangsa (UIA).

Post Top Ad

Your Ad Spot

Menu