BARU

Post Top Ad

Your Ad Spot

Rabu, 2 September 2020

9 koleksi jersi pasukan kebangsaan 2020 Nike terbaharu dilancarkan


Nike baharu sahaja melancarkan koleksi jersi untuk angkatan pasukan kebangsaan yang bernaung di bawahnya. Lewat daripada jadual sepatutnya dek pandemik COVID-19, namun akhirnya keluar juga.

Sesuai juga waktunya kerana kejohanan Euro 2020 yang sepatutnya berlangsung pada 11 Jun hingga 12 Julai tempohari, ditunda ke tahun depan dalam sekitar tarikh dan bulan yang sama.

Jersi-jersi ini juga akan dipakai pada kejohanan Copa America 2020, dan Olimpik 2020 Tokyo yang semuanya sudah ditunda ke tarikh baharu. Harap-harap tak ditunda lagi lah.

Jersi Nike kali ini saya rasa cukup sempoi. Rekaan yang kemas dan minimal, pada masa sama mengekalkan rupa canggih dan ke depan. Dalam koleksi 9 negara yang baru dilancarkan ini, saya senaraikan ikut pilihan saya dari yang paling cun hingga ke yang paling tidak.

1. Portugal





2. England





3. Perancis





4. Belanda





5. Poland




6. Turki




7. Croatia




8. Norway




9. Finland



Ada beberapa lagi negara sebenarnya sudah dilancarkan secara rasminya jersi mereka, iaitu Korea Selatan, Nigeria, USA, Arab Saudi, China Greece, Slovakia, Australia, Qatar dan Chile. Brazil sahaja yang jersinya belum secara rasmi dilancarkan.

Untuk lihat semua koleksi jersi pasukan kebangsaan yang dinaungi Nike, baca di sini: Semua jersi Nike 2020 - Footy Headlines.


*Sumber: Nike News, Footy Headlines



Post Top Ad

Your Ad Spot

Menu